Alla inlägg under april 2013

Av Julia - 13 april 2013 13:16

Tjohej i regnet!


Jag är ännu sjuk, funderar på om jag har lunginflammation,, men vet inte riktigt hur de känns då jag typ aldrig haft det.. men men, hur som helst i morgon åker vi äntligeeen till norrland, svärfar kör oss till tåget, å sedan är vi framme på måndag först. men det ska bli mysigt å åka tåg med mina älsklingar  :)


jag är ju nu i stort sett arbetslös, och har sökt jobb via internet, vill gärna ha ett jobb som jag kan göra hemifrån då jag ännu inte har körkort, å nu har en kvinna hört av sig från solvega eller vad det hette, jag ska ladda ner ett program och ringa runt till folk å göra marknadsundersökningar. Man får betalt för aktiv tid, alltså den tiden man sitter och ringer. å betalningen kommer i slutet av månaden, det verkar som ett ärligt företag, men jag vet inte... ska jag sitta å jobba åt dom, som jag inte vet vad det är för folk, lämna mina kontouppgifter, adress, personnummer etc, å sedan inte få mina pengar.. man vet ju aldrig. de säger att de har avtal med unionen, att man får 90 i timmen, men sedan ändrade hon sig och sa att man får 103 typ, då de är unionens minmilön. Vart kan jag kolla upp om detta företag är riktigt, om det är ärliga...? Tror ni jag kan lita på dom å börja jobba åt dom..? 


sedan en till sak som hände igår, svärfar å grannen skulle lägga in en foderhäck till min häst, jag höll på å laga mat så hann inte ut dit innan de lagt in den, de stod där med traktorn å hade precis fått in den i hagen utan hö i, å Jaxxon var helt förtvivlad! sprang runt, å försökte gömma sig bakom skjulet, när jag kom ut å ropade på honom kikade han fram, å såg väldigt lättad ut, "matte rädda mig" kändes de som att han sa.. haha. de var verkligen ett speciellt ögonblick, älskade honom ännumer från den stunden, då de köndes som att jag verkligen betydde något för honom. att han litade lite på mig iaf. jag gick in i hagen mot foderhäcken å Jaxxon sprang runt ett varv, sedan kom han till mig å nosade på mig, han var mycket stressad,men jag klappade på honom å så lugnade han ner sig lite. direkt jag gick fram till foderhäcken följde han med. han är så duktig min pålle! han tyckte det var lite läskigt ännu, men så fort han fick hö i den var han lugn. såklart, mitt lilla matvrak  :) :)


Nu ska jag ta något att äta å kolla film med svärmor. Sedan packa, åhhhhhh vad jag längtar!!!! <3 <3 :)

Av Julia - 9 april 2013 19:32

Denna dag har varit rätt så värdelös.. morgonen började bra, låg i sängen länge och myste med kärleken, sedan promenerade vi bort till farfar och drack kaffe. Men efter detta har dagen varit mycket seg. Är så otroligt trött, ont i kroppen, halsen, huvudet.. Känner mig inte depprimerad men ångest över att jag inte orkar göra något vettigt. Hade kunnat gå å sova nu, men måste vänta tills klockan är så pass så man kan ta in hästen, men funderar faktiskt på att ha han ute inatt. Åker ju till norrland på söndag och den veckan jag är borta ska han vara ute på natten, så hade velat se hur det fungerar innan jag åker.. Ger jag bara bra med hö så klarar han nog sig, blir nog inte så kallt. 


I morgon har jag fått vikarietid på förskolan, det ska bli roligt å träffa barnen igen, de är så söta och rara, är alltid så glada när man kommer dit! Sedan hem till byn, svärmor är ej hemma i morgon å några dagar framöver, så ska fixa maten åt folket. undra vad man ska bjuda på..... 


Det var så mysigt i morse, släppte ut Jaxxon och han var så duktig å lugn. sedan gick jag in å käkade frukost å kollade Vampire diaries en stund. Men jag var så trött så la mig bredvid sötnosen i sängen å somnade. När vi vaknade kollade vi på vampire igen, han är så söt, han hatar den serien, men satt ändå å kollade med mig. Att något så litet kan göra en så glad! Han är verkligen underbar, älskar honom av hela mitt hjärta! <3 


Nu drar jag mig ut å fixar stallet, sedan lugn kväll i soffan, längtar efter att lägga mig i sängen igen bredvid hetnosen.. <3 

Av Julia - 7 april 2013 22:24

Godkvälls!


Några dagar sedan jag la upp ett inlägg,, haft för mycket annat för mig och jobbat denna veckan oxå. Hann jobba en vecka så blev jag förkyld igen.. -.- Men det går ganska bra iaf, försöker att inte tänka på att man är sjuk, kan ju inte ligga i sängen hela dagarna. Idag har jag, killen å svärföräldrarna varit i Halmstad å handlat lite smått. Sedan kaffe hos Sara m familj. Nu i kväll har jag pysslat i stallet lite och bakat rulltårta, samt sökt jobb via internet. Hittade inget dirket som passade, något jobb som man kan göra hemifrån, så som försäljning via tele etc. Men så kom jag på idén, starta eget! Finns det inget jobb, får man fixa det själv! Så min plan är att skaffa körkort och sedan åka runt till folk och städa, tvätta fönster etc samt hjälpa folk med trädgårdsarbete, kanske rasta hundar samt andra sysslor som kan finnas i ett hem. Har inte begränsat mig så mycket ännu, låter fantasin flöda så kommer man nog på de bästa som passar just mig och kunden. Ska prata med abf i morgon samt kommunen å kolla vad de tycker och vad de kan hjälpa mig med. Känner världens energi till detta, ska bli spännande, men sedan kan det ju vara så att det inte alls fungerar, intresset kanske inte är nog stort bland kunderna, men man kan ju försöka iaf. Både min pappa och mamma är egenföretagare, när jag berättade denna idé för mamma trodde jag hon skulle bli glad och stolt över mig, det var en dum tanke, för hon verkade inte alls tycka det var någon bra idé alls. Tyckte bara det skulle bli så mycket jobb för mig och hon sa att jag skulle lyssna på henne som varit egenföretagare så länge. Då sa jag att varför skaffar du inte ett vanligt jobb då om du tycker det är så mycket jobb å lite betalt med eget företag, då sa mamma att det inte finns så många jobb tyvärr, Hahaha, men precis mamma! Jag svarade henne att hon har alldeles rätt, det finns inte så många jobb, då får man ju ta saken i egna händer och fixa sig ett eget jobb så man klarar sig. Jag har ju 6 månader som man kan få hjälp av abf/försäkringskassan med pengar så om det inte fungerar ännu efter den tiden är det ju bara att skita i det. Man måste ju våga prova någon gång, annars får man aldrig veta om man klarar av de. funkar de inte så funkar de inte, då får man ta nästa briljanta idé! 


Men jag kände direkt när mamma verkade vara så negg mot idén att tänk om jag inte klarar det etc... Hon var ju mer positiv när jag berättat mer om saken, men ändå inte riktigt glad. Man blev direkt mindre glad själv. Klart folk måste få ha sina tankar om det, men man behöver väl inte vara så himla negg.... :/ Men jag vet att hon bara vill mitt bästa, älskade mamma.


Nu ska jag försöka strunta i de, och tänka positivt, går de ej så går de ej,jag måste våga prova. Hur som helst, i morgon är en ny dag, har möte på morgonen och sedan ska jag till syster å hälsa på. Ska bli roligt, var ett tag sen jag var där nu när jag knappt bor i lgh mer. Nu dusch, sedan hopp i säng med min underbara T <3 

Av Julia - 1 april 2013 21:10

Jag började skriva ett inlägg, hade skrivit skitlångt, MEN så in i helvete så klart slutade google chrome fungera.... Kommer uopp en "skylt" google chrome har kraschat.. (stav) . Vet någon vad faaan man kan göra åt detta?? den gör så här hela jävla tiden... börjar bli lagomt less... Har aldrig tjorvat tidigare.. 


Så då all min text blev raderad pallar jag inte skriva på nytt. 


Ha en fortsatt bra kväll, nu ska jag till stallet, igen, typ vart där hela dagen idag, gött! :)

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards