Direktlänk till inlägg 7 april 2013

Jobb

Av Julia - 7 april 2013 22:24

Godkvälls!


Några dagar sedan jag la upp ett inlägg,, haft för mycket annat för mig och jobbat denna veckan oxå. Hann jobba en vecka så blev jag förkyld igen.. -.- Men det går ganska bra iaf, försöker att inte tänka på att man är sjuk, kan ju inte ligga i sängen hela dagarna. Idag har jag, killen å svärföräldrarna varit i Halmstad å handlat lite smått. Sedan kaffe hos Sara m familj. Nu i kväll har jag pysslat i stallet lite och bakat rulltårta, samt sökt jobb via internet. Hittade inget dirket som passade, något jobb som man kan göra hemifrån, så som försäljning via tele etc. Men så kom jag på idén, starta eget! Finns det inget jobb, får man fixa det själv! Så min plan är att skaffa körkort och sedan åka runt till folk och städa, tvätta fönster etc samt hjälpa folk med trädgårdsarbete, kanske rasta hundar samt andra sysslor som kan finnas i ett hem. Har inte begränsat mig så mycket ännu, låter fantasin flöda så kommer man nog på de bästa som passar just mig och kunden. Ska prata med abf i morgon samt kommunen å kolla vad de tycker och vad de kan hjälpa mig med. Känner världens energi till detta, ska bli spännande, men sedan kan det ju vara så att det inte alls fungerar, intresset kanske inte är nog stort bland kunderna, men man kan ju försöka iaf. Både min pappa och mamma är egenföretagare, när jag berättade denna idé för mamma trodde jag hon skulle bli glad och stolt över mig, det var en dum tanke, för hon verkade inte alls tycka det var någon bra idé alls. Tyckte bara det skulle bli så mycket jobb för mig och hon sa att jag skulle lyssna på henne som varit egenföretagare så länge. Då sa jag att varför skaffar du inte ett vanligt jobb då om du tycker det är så mycket jobb å lite betalt med eget företag, då sa mamma att det inte finns så många jobb tyvärr, Hahaha, men precis mamma! Jag svarade henne att hon har alldeles rätt, det finns inte så många jobb, då får man ju ta saken i egna händer och fixa sig ett eget jobb så man klarar sig. Jag har ju 6 månader som man kan få hjälp av abf/försäkringskassan med pengar så om det inte fungerar ännu efter den tiden är det ju bara att skita i det. Man måste ju våga prova någon gång, annars får man aldrig veta om man klarar av de. funkar de inte så funkar de inte, då får man ta nästa briljanta idé! 


Men jag kände direkt när mamma verkade vara så negg mot idén att tänk om jag inte klarar det etc... Hon var ju mer positiv när jag berättat mer om saken, men ändå inte riktigt glad. Man blev direkt mindre glad själv. Klart folk måste få ha sina tankar om det, men man behöver väl inte vara så himla negg.... :/ Men jag vet att hon bara vill mitt bästa, älskade mamma.


Nu ska jag försöka strunta i de, och tänka positivt, går de ej så går de ej,jag måste våga prova. Hur som helst, i morgon är en ny dag, har möte på morgonen och sedan ska jag till syster å hälsa på. Ska bli roligt, var ett tag sen jag var där nu när jag knappt bor i lgh mer. Nu dusch, sedan hopp i säng med min underbara T <3 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 28 oktober 2015 10:07

Äntligen är onsdagen här! Onsdag betyder Bonde söker fru! Detta året har jag verkligen fastnat för detta program. inte bara för att det är ett toppen program, utan även för att vi brukar samlas hos svärföräldrarna och mysa ner i soffan och titta till...

Av Julia - 24 oktober 2015 16:18

Goddagens! Idag blev det tidig uppstigning för att vara lördag. Vi åkte ut till grannbyn på auktion. Det fanns mkt intressant att titta på, jag sökte ju efter en gammal stor kista, och fann den! En fantastiskt fin gammal kista som passar perfekt att ...

Av Julia - 23 oktober 2015 21:59

Godkväll! Äntligen fredag, har vart i Ullared med syster yster och handlat det nödvändigaste. Denna gång blev det inte mycket onödigt. Nästa gång vi sticker dit blir nog i slutet på nov, då jag äntligen kan köpa lite julgrejer.  Så mysigt 😊 n...

Av Julia - 22 oktober 2015 13:07

Än en gång försöker jag komma igång med skrivandet, mest för att ha något att sysselsätta sig med medan pojken roar sig på golvet. Nu förtiden kan man inte göra precis vad man vill, jag måste anpassa mig efter min son, som inte alltid vill det som ma...

Av Julia - 28 juni 2014 21:05

Tjingeling i sommarregnet!   Här har vi inget höjdar väder, det har åskat och öst ner nästan varje dag denna vecka, inte trevligt.. Men vi har ju haft superfint väder nästan hela våren så inte klaga. Bara en vecka kvar på jobbet å sedan min först...

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards