Direktlänk till inlägg 28 oktober 2015

Onsdag, bästa vardagen

Av Julia - 28 oktober 2015 10:07

Äntligen är onsdagen här! Onsdag betyder Bonde söker fru! Detta året har jag verkligen fastnat för detta program. inte bara för att det är ett toppen program, utan även för att vi brukar samlas hos svärföräldrarna och mysa ner i soffan och titta tillsammans. Som en riktig familj. Sådana saker betyder mycket för mig. min uppväxt var bra, men det var inte så ofta som jag och mina föräldrar samlades i soffan och tittade på något ihop. Det var inte ofta vi gjorde något alls ihop. De jobbade och slet, och jag dömer dem inte för det, men familjemiddagar, utflykter, korta pauser i vardagen, fika etc fanns sällan tid för. De gånger vi samlades, uppstod näst intill alltid konflikter. Man fick gå på tå för att inte göra min far upprörd på något sätt. Min mamma är världens bästa mamma, och hon hade det inte lätt. Min pappa kanske inte heller hade det så lätt, men det vet jag inte mycket om. han pratade sällan om hur han mådde eller hur han haft det. Det känns som att jag inte känner min egen pappa. Det är en lång historia om min far, vilket jag inte går in på idag. Många tycker och tänker, men inget vet hur vi haft det. så det är inte lätt för andra att säga hur man ska göra, hur många gånger jag än försökt förklara min uppväxt verkar det som att folk alltid vet bättre. idag lever jag ett toppen liv, tyvärr utan min far vid min sida. Det har vart svårt att inse vad jag var tvungen att göra, släppa kontakten, men då han inte heller anstränger sig, inte ens för sitt barnbarn, gjorde det saken lättare. ibland blir man väldigt ledsen över hur det blivit, men oftast försöker jag tränga undan de tankarna. inget blir bättre av att grubbla över det förflutna.


Jag skickade ett kort på min underbara son när han föddes till min far, ett kort på hans barnbarn, jag har än inte fått något svar...


tider förändras, men kanske vissa personer förblir vad de alltid varit.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 oktober 2015 16:18

Goddagens! Idag blev det tidig uppstigning för att vara lördag. Vi åkte ut till grannbyn på auktion. Det fanns mkt intressant att titta på, jag sökte ju efter en gammal stor kista, och fann den! En fantastiskt fin gammal kista som passar perfekt att ...

Av Julia - 23 oktober 2015 21:59

Godkväll! Äntligen fredag, har vart i Ullared med syster yster och handlat det nödvändigaste. Denna gång blev det inte mycket onödigt. Nästa gång vi sticker dit blir nog i slutet på nov, då jag äntligen kan köpa lite julgrejer.  Så mysigt 😊 n...

Av Julia - 22 oktober 2015 13:07

Än en gång försöker jag komma igång med skrivandet, mest för att ha något att sysselsätta sig med medan pojken roar sig på golvet. Nu förtiden kan man inte göra precis vad man vill, jag måste anpassa mig efter min son, som inte alltid vill det som ma...

Av Julia - 28 juni 2014 21:05

Tjingeling i sommarregnet!   Här har vi inget höjdar väder, det har åskat och öst ner nästan varje dag denna vecka, inte trevligt.. Men vi har ju haft superfint väder nästan hela våren så inte klaga. Bara en vecka kvar på jobbet å sedan min först...

Av Julia - 14 december 2013 19:45

December månad, drygt en vecka kvar till jul... Har massvis att hinna göra innan dagen kommer..   I torsdags hade jag teoriprov, var super nervös! Men jag fixade det!! Fick 59 poäng! Nu är det bara uppkörning kvar.. Väldigt nervös för den nu, lär...

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards