Alla inlägg under september 2013

Av Julia - 28 september 2013 22:18

Godkväll!


Nu har börjar jobba på ett ställe i byn, trivs riktigt bra, härliga arbetskamrater, vilket är typ de viktigaste. Sedan jag började jobba varje dag så har de vart full rulle hela tiden.. dödstrött när man kommer hem från jobbet så flera gånger har jag somnat i soffan framför tv. Helgerna har också varit fulla med aktiviteter. kalkat i stallet, städat, pysslat med hästarna, övningskört, bytt däck och annat fix på bilen etc etc.. Ingen lugn stund! Grannens hästar brunstar förmodligen nu, så min lilla hingst har rymt två gånger så nu får han vara inne i stallet någon dag. Motionerar honom varje dag, så nu är de ännu mer att göra.. 


I fredags fyllde mosters söta Hjalle 1 år, jag, syster å Hjalle var på Ullared å shoppa, jag handlade inget förutom tvål, men syrran hittade mycket fint, och även jag fick en underbar å gosig tröja av henne! Älskar den! sedan fikade vi hos mina svärföräldrar och jag pysslade med kusarna. 


Idag vaknade jag strax innan sju och var super pigg. kunde inte somna om! Vi myste en stund i sängen med vovvarna å sedan drack vi kaffe hos farmor å farfar. Det var Burseryds marknad så vi åkte dit med vovvarna i chevan som nu låter som ett monster när killen fått dit nya headers. Men inte vet jag om marknaden var så mycket å ha, vi gick runt en sväng, kollade på kaninerna och ja blev direkt sugen! Men de får vänta tills man har hus :) Kl 2 skulle vi vara hos syrran å fira Hjalle. det var mycket trevligt, träffa vänner man inte sett på länge också :) Nu sitter vi hos svärföräldrarna å kollar lite film å ja å killen sitter med varsin dator i famnen.. så sociala vi är! haha.. 


I morgon är de tyvärr söndag, och hjärtat åker iväg å jobbar å blir borta till fredag.. Jag hatar det! Så tråkigt å dystert att komma hem från jobbet å de är ingen hemma, äta själv, å sova ensam.. visst kan jag cykla till Bro å umgås men det är inte samma sak. Det är ju hjärtat jag vill ha hemma! Ångesten kryper på mer och mer, 6 dagar till utan honom...... Vissa säger att det är bra med lite avstånd till varandra, och visst, de är det. Man lär sig å uppskatta tiden tillsammans på ett annat sätt. Man går inte på nerverna på varandra så ofta och får tid för sig själv. Men för mycket tid i från varandra är heller inte bra. 


Vi har vart tsm i drygt ett år nu, tiden går fort när man har roligt säger dom som vet. Och detta år har verkligen varit de bästa på många. Inte varit så lycklig och mått så bra på länge. känt sig uppskattad och älskad. Men allt är inte himmelskt. vid ett år, brukar problem uppstå, det gör de för de flesta, så även för oss. Under ett år har vi aldrig bråkat, inte ens över små saker, nu uppstår lite irritation då jag ej har så mkt pengar, då han inte städar så mkt  som jag vill, då jag i stort sett får leva på honom nu, då det bara är praktik å dåligt betalt, då han inte kan köpa de han vill, då jag är nedstämd över min ekonomi och inte samma lust å energi etc.. som ni hör, de mesta verkar bero på de klassiska, Ekonomi... Trodde att det äntligen skulle bli ändring på saker å ting. Nu när jag börjar jobba kan jag hjälpa till med betalningar, köpa det jag så väldigt mkt behöver, hjälpa till med bensin, stötta honom, så som han stöttat mig. Må bättre själv då man träffar nytt folk och kommer ut från hemmet, då hemmet inte enbart faller på mig, utan nu är lika mycket bådas ansvar. Att de blir tvättat, dammsuget, diskat, etc etc. Men är detta små problem,, bara jag som irriterar mig i "onödan".... Att jag är gnällig.. Jag vill inte vara någon gnällkärring, därför håller jag det mesta inom mig. här får/kan jag berätta vad jag vill, vilket är skönt. 


Är det vi som tycker å tänker för mycket kanske..? Hjärnan går ibland på högvarv, man oroar sig, börjar bli svartsjuk och kräver mer.. Men jag tror att de beror på att man nu älskar en person så mycket, är rädd att förlora den, för nu har man bundit ihop sina liv med varandra på många sätt. Man vill inte förlora de man älskar så mycket.. Den man känner sig trygg med och direkt man ser personen pirrar de i hela kroppen och man blir nästan nervös. Dumma kärlek, du gör en ibland så förvirrad, dum i bollen å osäker. Men samtidigt gör du en så underbart lycklig å varm . . . . de får bli punkt där för ikväll. nu umgås med folket å inte gruva på detta mer. Tjohejs 

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards