Direktlänk till inlägg 13 april 2013

Ärligt jobb?

Av Julia - 13 april 2013 13:16

Tjohej i regnet!


Jag är ännu sjuk, funderar på om jag har lunginflammation,, men vet inte riktigt hur de känns då jag typ aldrig haft det.. men men, hur som helst i morgon åker vi äntligeeen till norrland, svärfar kör oss till tåget, å sedan är vi framme på måndag först. men det ska bli mysigt å åka tåg med mina älsklingar  :)


jag är ju nu i stort sett arbetslös, och har sökt jobb via internet, vill gärna ha ett jobb som jag kan göra hemifrån då jag ännu inte har körkort, å nu har en kvinna hört av sig från solvega eller vad det hette, jag ska ladda ner ett program och ringa runt till folk å göra marknadsundersökningar. Man får betalt för aktiv tid, alltså den tiden man sitter och ringer. å betalningen kommer i slutet av månaden, det verkar som ett ärligt företag, men jag vet inte... ska jag sitta å jobba åt dom, som jag inte vet vad det är för folk, lämna mina kontouppgifter, adress, personnummer etc, å sedan inte få mina pengar.. man vet ju aldrig. de säger att de har avtal med unionen, att man får 90 i timmen, men sedan ändrade hon sig och sa att man får 103 typ, då de är unionens minmilön. Vart kan jag kolla upp om detta företag är riktigt, om det är ärliga...? Tror ni jag kan lita på dom å börja jobba åt dom..? 


sedan en till sak som hände igår, svärfar å grannen skulle lägga in en foderhäck till min häst, jag höll på å laga mat så hann inte ut dit innan de lagt in den, de stod där med traktorn å hade precis fått in den i hagen utan hö i, å Jaxxon var helt förtvivlad! sprang runt, å försökte gömma sig bakom skjulet, när jag kom ut å ropade på honom kikade han fram, å såg väldigt lättad ut, "matte rädda mig" kändes de som att han sa.. haha. de var verkligen ett speciellt ögonblick, älskade honom ännumer från den stunden, då de köndes som att jag verkligen betydde något för honom. att han litade lite på mig iaf. jag gick in i hagen mot foderhäcken å Jaxxon sprang runt ett varv, sedan kom han till mig å nosade på mig, han var mycket stressad,men jag klappade på honom å så lugnade han ner sig lite. direkt jag gick fram till foderhäcken följde han med. han är så duktig min pålle! han tyckte det var lite läskigt ännu, men så fort han fick hö i den var han lugn. såklart, mitt lilla matvrak  :) :)


Nu ska jag ta något att äta å kolla film med svärmor. Sedan packa, åhhhhhh vad jag längtar!!!! <3 <3 :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 28 oktober 2015 10:07

Äntligen är onsdagen här! Onsdag betyder Bonde söker fru! Detta året har jag verkligen fastnat för detta program. inte bara för att det är ett toppen program, utan även för att vi brukar samlas hos svärföräldrarna och mysa ner i soffan och titta till...

Av Julia - 24 oktober 2015 16:18

Goddagens! Idag blev det tidig uppstigning för att vara lördag. Vi åkte ut till grannbyn på auktion. Det fanns mkt intressant att titta på, jag sökte ju efter en gammal stor kista, och fann den! En fantastiskt fin gammal kista som passar perfekt att ...

Av Julia - 23 oktober 2015 21:59

Godkväll! Äntligen fredag, har vart i Ullared med syster yster och handlat det nödvändigaste. Denna gång blev det inte mycket onödigt. Nästa gång vi sticker dit blir nog i slutet på nov, då jag äntligen kan köpa lite julgrejer.  Så mysigt 😊 n...

Av Julia - 22 oktober 2015 13:07

Än en gång försöker jag komma igång med skrivandet, mest för att ha något att sysselsätta sig med medan pojken roar sig på golvet. Nu förtiden kan man inte göra precis vad man vill, jag måste anpassa mig efter min son, som inte alltid vill det som ma...

Av Julia - 28 juni 2014 21:05

Tjingeling i sommarregnet!   Här har vi inget höjdar väder, det har åskat och öst ner nästan varje dag denna vecka, inte trevligt.. Men vi har ju haft superfint väder nästan hela våren så inte klaga. Bara en vecka kvar på jobbet å sedan min först...

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards