Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Ett nytt kapitel i mitt liv

Av Julia - 25 mars 2013 17:08

Ja, så tänkte även jag starta en blogg, och försöka få denna att vara mer uppdaterad än de som jag tidigare haft. Ni kommer kunna läsa om allt möjligt, intressant och mindre intressant. Denna blogg ska vara ett ställe där jag kan skriva av mig av mina tankar och känslor, många gånger kanske lite långtråkigt för er att läsa, vissa gånger lite för personligt, men det är min blogg och jag får skriva precis vad jag känner för. Så, tycker du inte om det jag skriver av någon anledning, så behöver du inte fortsätta läsa. Vissa inlägg kommer kanske vara tillgängliga enbart för mina närmaste, då jag vill kunna skriva det jag känner för, utan att bli dömd på något dåligt sätt. 


Detta första inlägg har jag valt att kalla "Ett nytt kapitel i mitt liv", då det har hänt/händer mycket nytt i mitt liv nu, och det känns som att jag börjat på ett nytt kapitel. För ett år sedan levde jag tillsammans med S, och jag trodde att det var så mitt liv skulle se ut, men icke de, på våren ändrades mitt liv radikalt, på gott och ont. Min dåvarande sambo som jag levt med över 5 år, gjorde något som förändrade allt. Jag flyttade hem till min syster å hennes familj, som också bor här nere och försökte få vardagen att gå ihop. Men det var tufft. Jag hade inget eget hem, inget körkort, inga pengar och alltså inget jobb. Plötsligt, från att varit såå beroende av en annan människa var jag nu fri, kunde göra som jag tyckte och tänkte, och tillslut började livet kännas värt att leva igen. Mycket hände under denna tiden, men alldeles för mkt för att skrivas ner här. Jag kan ju säga att hade det inte varit för min syster och hennes familj vet jag inte vart jag varit idag. 


I augusti 2012 bestämde jag och min vän Erika att vi skulle gå ut och festa på Värnamodagarna, och där träffade jag en underbar människa som förändrade ännu mer i mitt liv, och gjorde mig otroligt lycklig. T hade allt, han var precis rätt för mig, nu visste jag vad kärlek var. Jag föll för honom direkt jag såg in i hans ögon, det var läskigt, jag minns att när jag såg hans ögon bland alla andra människor i öltältet tänkte jag att han var någon jag skulle kunna tänka mig att leva med och jag kunde bara tänka på honom efter det ögonblicket. Jag trodde aldrig att vi skulle börja umgås och att det skulle leda till detta. 


Nu har vi varit tsm i ca sju månader och tiden har gått såå fort! Jag bor i stort sett hos honom nu, har även skaffat häst som jag har hos honom, och körkortet är på väg, sakta men säkert. Jag jobbar på en förskola med barn mellan 3-5 år ca och trivs mycket bra. Nu strävar jag efter att jag och han ska kunna skaffa oss något helt eget, helst ett hus på landet, där jag kan ha mina djur och han kan ha sina älskade bilar.   


Detta är en lång historia som jag försökt göra kort.. En mycket viktig del i mitt liv. Nu väntar andra sysslor, och snart blir de våfflor, mumma!  


 
 
syrran

syrran

25 mars 2013 19:11

Så glad att jag har dig i mitt liv. Du är bäst. Älskar dig. Önskar dig allt det bästa i livet å nu när du har T så är du ju på god väg.

http://sockeralis.blogg.se

Julia

25 mars 2013 20:28

Tack älskade syster! och desamma till dig! ja, han stöttar mig så mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 28 oktober 2015 10:07

Äntligen är onsdagen här! Onsdag betyder Bonde söker fru! Detta året har jag verkligen fastnat för detta program. inte bara för att det är ett toppen program, utan även för att vi brukar samlas hos svärföräldrarna och mysa ner i soffan och titta till...

Av Julia - 24 oktober 2015 16:18

Goddagens! Idag blev det tidig uppstigning för att vara lördag. Vi åkte ut till grannbyn på auktion. Det fanns mkt intressant att titta på, jag sökte ju efter en gammal stor kista, och fann den! En fantastiskt fin gammal kista som passar perfekt att ...

Av Julia - 23 oktober 2015 21:59

Godkväll! Äntligen fredag, har vart i Ullared med syster yster och handlat det nödvändigaste. Denna gång blev det inte mycket onödigt. Nästa gång vi sticker dit blir nog i slutet på nov, då jag äntligen kan köpa lite julgrejer.  Så mysigt 😊 n...

Av Julia - 22 oktober 2015 13:07

Än en gång försöker jag komma igång med skrivandet, mest för att ha något att sysselsätta sig med medan pojken roar sig på golvet. Nu förtiden kan man inte göra precis vad man vill, jag måste anpassa mig efter min son, som inte alltid vill det som ma...

Av Julia - 28 juni 2014 21:05

Tjingeling i sommarregnet!   Här har vi inget höjdar väder, det har åskat och öst ner nästan varje dag denna vecka, inte trevligt.. Men vi har ju haft superfint väder nästan hela våren så inte klaga. Bara en vecka kvar på jobbet å sedan min först...

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards