Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Julia - 15 augusti 2013 20:00

Hmm hej igen.. Hade skrivi ett långt inlägg nyss, men av någon anledning slog sidan ner och allt försvann... Blir sjukligt förbannad.. Försöka hitta tråden igen och skriva de jag skulle..... Suck.. Inte skrivit på länge då jag ej pallat fixa internet till läggan.. Vilket börjar störa mig nu då jag känner att jag har ett behov av att få skriva av mig ibland.. Under den tiden jag vart frånvarande här har jag sökt jobb, pluggat och övningskört, och nyligen var min älskade kusin och mamma och hälsade på. Jag och kusinen hade mycket skoj, vi var på sigges, chappen, Ullared, var uppe sent på natten och pratade till morgonen. Saknar henne mycket! Tyvärr han inte mamma vara så mycket hemma hos mig då hon sov hos syster. Lite tråkigt, då jag hade så mycket jag ville visa henne. Men det får bli en annan gång. Den senaste tiden har jag mått helt okej. Förkylningen har hållt sig borta, men andra saker har gjort mig nedstämd.. Sen jag kom hem från Norrland i mitten på juli har saker och ting inte riktigt varit bra.. Så klart tar det tid att förstå de som hänt, acceptera och försöka gå vidare, men inte enbart det som snurrat i skallen.. Att söka jobb, leta, ringa, besöka, söka söka söka är bara det sjukt deprimerande. När ens bekanta säger att man måste skärpa sig, det ä inte så svårt, det finns visst jobb, och tillslut tror folk att man är lat, inte söker, inte vill ha jobb.. Varför trycka ner, varför inte försöka hjälpa istället om man bryr sig så mycket.. ?? Jag är jävligt dålig på att söka jobb, har gjort det länge och haft kortare jobb.. Men jag har väl inte psyket för att få alla nej. . Man ska skaka av sig och försöka igen. Ligga på, försöka och tjata. Men jag är inte sådan, att jag tjatar om att få ett jobb där och där. Kanske sådan man ska vara men men.. Jag satsar på att få mitt körkort nu, när jag har det ska jag lösa det med bil och då kan jag söka jobb var jag vill och folk kan inte gnälla på att jag iaf inte har ett körkort. . Nu gnäller jag, men för fan de får man göra ibland, och folk behöver ju inte läsa detta om de stör sig.. Mycket går emot mig.. Att bo där jag bor är inte det smidigaste. Går inga bussar under sommaren, alla jobbar och orkar inte köra mig, tex för att söka jobb.. Ibland blir jag ledsen över det, brukar tänka tvärtom, om det vart jag som hade körkort. Jag hade ställt upp och kört, man kan ju be om en liten peng för det, och personen uppskattar skjutsen så mycket. Men jag vet inte. Nu ber jag inte om skjuts, enbart till körskolan, om någon annan ska in kan jag fråga om man får följa med.. Men orkar inte tjata, gnälla.. För många nej och jag slutar "gnälla"... Är så förvirrad av så mycket.. Skyller saker på mig själv, tänker att det måste vara mitt fel att det är som de är. . Vad har jag gjort för fel. Om man försöker prata om det, och Försöker förklara hur man känner, och man får höra irritation , jag blir så ledsen och orkar inte/ försöker att inte bry mig nå mer. Lägger problemet långt bak, och fokuserar på annat.. Mycket har varit så de senaste.. De ploppar upp i skallen, mår dåligt en stund och funderar över det, men slänger det snabbt längst bak igen.. Vill inte fundera över det för jag vet inte hur det ska lösas. . . Nu var det mycket gnäll å babbel men skit samma folk behöver ju inte läsa detta. Ibland får man gnälla! Så de så.. Speciellt på min EGEN blogg... :) nu tänka på annat, slänga bort alla dåliga tankar, är ju ute på äventyr med mina älskade.. Nu film, sedan blir det väl sova och upp i morgon för att snurra runt i Sthlm.. Tjohej!

Presentation


En tornedalstjej som sökte lyckan i Småland och fann den

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skriv några rader!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards